No items found.

Přístupný copywriting

Napíšu vám texty s lidskou tváří

Nechcete být další z řady mladých, dynamických společností, které nabízejí komplexní realizaci služeb v oboru XY?

Unavuje vás tvrdit, že jste spolehlivým partnerem v oblasti zavlažování, marketingových služeb nebo čištění oděvů?

Pokud ano, myslím, že si budeme rozumět.

Píšu pro čtenáře, ne pro svoje ego

Nejdřív jedno doznání: Nejsem ani nový David Ogilvy, ani jiný marketingový mág. Znám pravidla copywritingu, ale zázraky na počkání nemám v repertoáru.

Než ale naštvaně prásknete prohlížečem, udělám vám nabídku: Co byste řekli na texty psané přístupnou češtinou? O co kráčí?

  • O srozumitelné a čtivé texty, které k vašim čtenářům promluví jejich jazykem
  • O texty bez tisíckrát obehraných copywriterských klišé
  • O texty psané podle zásad plain language

Jak se pozná „plain language“?

  • krátké věty, pochopitelné na první přečtení
  • jednoduchá slovní zásoba
  • přehledný a dobře strukturovaný text
  • zásadní informace, bez slovního balastu
  • minimum odborných termínů (jen ty nezbytné)
  • žádný firemní žargon
  • trpný rod v množství menším než malém
  • lidský a přístupný tón

Přístupná čeština je win-win

Čtenáři rychle najdou, co hledají. Pochopí, co jim říkáte a co po nich chcete. Potěší je, že s nimi mluvíte lidsky a bez zbytečných omáček.

Vy ušetříte čas, protože nebudete muset tolik vysvětlovat. Snáz dosáhnete svých cílů. A čtenáři vás budou milovat.

Které texty by měly být přístupné?

Ideálně všechny :-) Přístupná čeština ale rozhodně sluší třeba:

  • produktovým a prodejním stránkám
  • profilům na sociálních sítích
  • formulářům a dotazníkům
  • mikrotextům (chybovým hláškám, navigačním textům apod.)
  • PR článkům
  • návodům a manuálům
  • automatickým e-mailům
  • direct mailům
  • informačním textům v off-line prostředí

Prostě všem textům, na kterých by mělo být vidět, že je psala lidská bytost s cílem oslovit jiné lidské bytosti. A ne napůl porouchaný generátor marketingových floskulí.

Co od vás budu potřebovat?

Hodně samozřejmě záleží na tom, do jakých textů se společně pustíme. Ale radši vás připravím na to nejhorší :-)

Zvlášť u rozsáhlejších počinů budu na začátku stejně otravný jako ostatní copywriteři. Budu mít asi tak bambilion všetečných otázek, pomocí kterých mimo jiné zjistím:

  • kdo jste a co nabízíte
  • v čem se váš produkt/služba liší od ostatních
  • proč je vaše nabídka tak skvělá
  • jakou cílovou skupinu byste rádi oslovili
  • kdo jsou vaši současní klienti
  • jak s nimi mluvíte a jak s nimi CHCETE mluvit
  • na co se vás často ptají a co jim nebývá jasné
  • čeho chcete daným textem dosáhnout

No a pak už to bude na mně:

  1. Tlustou červenou fixou si zapíšu cíl textu.
  2. Z dostupných informací vyberu ty klíčové.
  3. Promyslím strukturu.
  4. Začnu psát, mazat, přepisovat a ještě jednou přepisovat.
  5. Přesvědčím se, že text míří nejkratší cestou z bodu A do bodu B.
  6. Text vám pošlu a poprosím o zpětnou vazbu.
  7. S využitím vašich postřehů text doladím.

Kolik vás to bude stát?

Od několika stokorun za mikrotexty až po nižší desítky tisíc za kompletní otextování webových stránek.

Odhad ceny ode mě dostanete hned potom, co si ujasníme rozsah prací. Cena vychází z mojí hodinové sazby 1 690 Kč.*

*Ceny jsou konečné (nejsem plátce DPH).

Váháte?

Chápu. Tak víte co? Napište mi.

Pošlete mi pár svých textů nebo odkaz na ně (za absolutní mlčenlivost ručím). Řekněte mi, koho chcete oslovit a čeho chcete dosáhnout.

Nezávazně a zdarma vám udělám základní analýzu. Dozvíte se:

  • jestli váš text odpovídá zásadám plain language
  • kde jsou jeho případná slabá místa
  • co by se s tím dalo dělat
  • kolik by to stálo (v ekonomické i plnohodnotné variantě)
Kliknutím na „Povolit cookies“ souhlasíte s ukládáním cookies na vašem zařízení. Neznamená to žádné sledování ani nevyžádanou reklamu, jen mi to pomůže s hladkým chodem webu.